Láska ke knihám

Knihy

Kousek mě

Zašeptáno

Láska k papíru

Diáře

Můj měsíc s

Můj měsíc s jógou

cvičení jógy doma

Sama tomu pořád trochu nevěřím, ale dnes (20. 4. 2020) jsem dokončila 30ti denní jógový program od Adriene. A mám z toho neskutečnou radost, protože nejsem člověk, co dokáže u něčeho vydržet tak dlouho, navíc u něčeho, co se týká pohybu. Začalo to celé docela nevinně, přečtením článku od Weef. Po jeho přečtení jsem si řekla: fajn, tak to teda zkusím znovu a uvidíme, jak to dopadne tentokrát.

Během prvních dnů, týdnů karantény jsem v podstatě neměla žádný pohyb a začalo to být znát. Pohled do zrcadla mě moc netěšil a tělo si žádalo nějakou vzpruhu. A tak jsem díky Weef zabrousila na youtube kanál Yoga with Adriene. Adriene pro mě nebyla žádná novinka. Asi tak před pěti lety jsem zkoušela její základní 30ti denní program. Vydržela jsem u něj 3 dny. Připadala jsem si strašně zkrácená (což jsem byla a jsem) a neschopná to cvičení zvládnout. Nechala jsem se odradit a rychle to vzdala. Ještě před dávnější dobou (to jsem ještě studovala) jsem chodila na začátečnický kurz jógy a pak taky na kurz jógy pro zdravá záda. Párkrát jsme byli na hot józe. Rozhodně o sobě nemůžu říct, že bych byla nějaká jógínka. Tentokrát jsem do toho šla bez velkého očekávání a po prozkoumání kanálu, jsem si vybrala program TRUE.

Hned během prvního cvičení jsem měla podobné pocity, jako před pěti lety: na to nemám, jsem strašně zkrácená a nezvládnu to. Nicméně byly to jen takové chvilkové záblesky a dál jsem s odhodláním každé ráno vstávala a pustila si další díl. Asi po týdnu jsem měla první pocit úspěchu – že zvládám dál cvičit, že mám větší sílu a že někdy si dokonce připadám o maličko míň zkrácená než dřív. Někdy to byla trochu krize a nechtělo se mi vůbec, ale nakonec jsem z toho vždycky během cvičení měla radost. Moc mi pomohlo i to, že mě podporoval Péťa a ochotně mi každé ráno nechal na cvičení klid. Asi 2x mi nevyšlo cvičení ráno a musela jsem cvičit odpoledne. Přišlo mi mnohem těžší se k tomu pak dokopat, takže za sebe vím, že nejvíc mi vyhovuje cvičit hned po ránu mezi prvními věcmi dne. Hodně lidí ale naopak program cvičí večer. Záleží na vás.

Všechny lekce trvají průměrně něco mezi 20 – 30 minutami (opravdu jen pár jich tam bylo kolem 40). Postupně si budujete základnu pozic, protahujete se, relaxujete. Některé dny jsou náročnější a některé dny jsou odpočinkové. Nemusíte se bát, že 30 dní v kuse budete napínat všechny svaly v těle. Jediné, co jsem ke cvičení potřebovala bylo pohodlné sportovní oblečení, podložku a na pár lekcí také deku. V tomhle ohledu je to velmi nenáročné.

Poslední den v programu si Adriene vypne mikrofon a nechá vás cvičit podle pocitu a toho, co jste se naučili. Hodně jsem se toho bála a pořád jsem po ní pokukovala, abych viděla, kam se vydat dál, ale byl to neskutečný pocit odcvičit celou sestavu z toho, co jsem se měsíc učila. Rozhodně doporučuju mrknout i na komentáře pod videi, často mi byly velkou motivací. Obecně mi hodně vyhovuje styl komunikace, který Adriene má – během cvičení se i zasmějete a nejvíc mě vždycky odrovnalo, když reagovala přesně na to, co jsem si tady nahlas říkala.

Tenhle měsíc s jógou mi přinesl vědomí toho, že zvládnu každý den cvičit.  Že dokážu být něčemu zavázaná. Že mě pohyb může bavit a přinášet mi něco víc než jen fyzickou kondici. Cítím se líp. Vím, že mám před sebou pořád hodně práce – některé pozice jsou pro mě úplné scifi.

Zítra budu cvičit dál a těším se na další milníky.

Pokud potřebujete jógová videa v češtině zkuste mrknout na Báru Sedlákovou, Still on the way, Niki Namasté, Zuzanu Klingrovou nebo Jógu s Češkou.

Previous Post Next Post

Může se vám také líbit

1 Comment

  • Reply Happy Ali

    A tak já to taky ještě jednou zkusím! Kdysi jsem s ní také cvičila a taky to vzdala. Díky za motivaci! 😊

    30/04/2020 at 22:09
  • Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..