kytice od Pepy

Nikdy nezapomenu, jak jsem stála na Alšově nábřeží, úplně zkoprnělá a hlavou mi krom jiného běželo, že budu muset naplánovat tuhle obrovskou věc s názvem svatba. Ač jsem velký milovník všeho plánování a organizování, přiznávám, že z tohohle jsem měla (a pořád docela mám) velký respekt. Svatba je velký den, pro nevěstu strašně důležitý a taky párty pro poměrně velké množství lidí. Zařídit se toho musí spoustu. Pokud nejste jako Monica z Přátel a nemáte doma svůj svatební šanon, který jste zakládali, když vám bylo 9, tak nemáte ani tušení, kolik a co všechno se reálně na jeden svatební den musí zařídit (nebo aspoň já jsem to tušení neměla).

Nicméně ten plánovač ve mně se nezapře, a tak jsem se zhluboka nadechla a pustila se do práce. Hezky krok po kroku, abychom se z toho nezbláznili. A říkám my, protože Péťa se na všem plně podílí a úkoly si rovným dílem dělíme.

Svatební pomocníci

Jelikož jsem tak úplně neměla tušení, na co všechno je potřeba při plánování svatby myslet, tak mé první kroky mířily k něčemu, co mi tohle všechno osvětlí. Jedním z prvních pomocníků mi byl “svatební sešit” naší milé Barunky, která se vdávala letos v létě a všechno kolem svatby si poctivě zapisovala. Díky ní jsme sehnali prima kontakt na pozvánky a dostala jsem nějakou základní představu o tom, co nás čeká. Druhým pomocníkem je mi svatební plánovač Naše svatba od Everbay. Tam si zas všechno poctivě zapisuju já. Velkou službu mi udělala taky kniha od Yes and Yes My. Velmi doporučuju její koupi, jsou tam tipy k nezaplacení a mnoho užitečných kontaktů. Případně moc hezký plánovač volně ke stažení najdete tady. No a nakonec nám byla nápomocná i návštěva Svatebního korzování (takového malého svatebního veletrhu). Tam jsme získali kontakt třeba na prstýnky.

První plán

Každý vám řekne, že nejdřív musíte najít místo a tím pádem určit taky datum. S tím naprosto souhlasím. Čím dřív tohle uděláte, tím líp. Osobně k tomu dodávám, že je to chvíle, kdy musíte mít jasno jak velkou svatbu pořádáte (pro kolik lidí), kdy se chcete brát (jaro, léto, podzim, zima) a jaké místo hledáte. Bude to svatba venku, uvnitř, chcete mít všechno na jednom místě, hledáte místo jen pro obřad a následně něco dalšího na párty, bude to zámek, stodola, kostel nebo louka? Pro mě tahle část plánování byla zatím nejnáročnější. Najít ideální místo, které je cenově dostupné a volné, není legrace. Když máte místo a termín, je potřeba se ozvat na místní matriku a zjistit, zda vás má ten den, kdo oddat. Tohle taky moc neodkládejte nebo se vám stane, že budete mít svatbu místo ve 14 hodin, jak jste si přáli už v 11. Dál jsme si dali plán, že do konce roku krom výše zmíněného zařídíme pozvánky a fotografa. Vše ostatní jsme se rozhodli řešit až od ledna.

Tohle celkem jednoduché rozplánovaní na úseky a úkoly mi hodně ulevilo. Nenechte se zaskočit a vyděsit příchozími kalkulacemi (ať už míst či fotografů), nakonec něco dobrého a přijatelného najdete. Někdy to chce jen víc pátrat a nevzdávat se. Já jsem rozeslala stovky emailů. Ve finále se nám zatím vždycky nejvíc osvědčily tipy od kamarádů a známých. Nebojte se ptát a žádat o rady.

Nám se nakonec podařilo krom plánovaných úkolů vyřešit i prstýnky, rozplánovat raut a sehnat kontakt na DJe. Jako další velký úkol mě teď čeká v lednu hon za těma nejlepšíma svatebníma šatama. Máte pro mě tip, kam na ně? 

Jak jste svatbu plánovali nebo plánujete vy? 

Štítky: