Časosběr Výzvy

Whole30 – 4. týden

Tak to máme za sebou. Přežili jsme to až na těch pár dní celé. Poslední týden už byl takový odlehčenější, protože už jsme věděli, že se blížíme do finále. Co si odnáším? Šla bych do toho znovu?

Jsem ráda, že jsme to celé zkusili a šli do toho. Tušila jsem, že to nebude lehké, ale bylo to určitě náročnější než jsem čekala. Náročné hlavně na vaření a přípravy a taky na to, že si jen tak nevyjdete ven a nedáte si něco k jídlu. Celou dobu mě trápili chutě na sladké a cukr mi zkrátka chyběl. Nezažila jsem žádné extrémní stavy, že by mi bylo špatně, ale první dny s vámi určitě nebude příliš spolupracovat vaše hlava. Jídlo, jídlo, jídlo a zase jídlo. Nic jiného vám v hlavě znít nebude. Mnohem pečlivěji jsem sledovala složení potravin a zjistila jsem, že i tam, kde byste to nečekali se skrývá cukr a mnoho éček. Všechny alternativní mouky bez lepku (mandlová, kokosová, tapioková) jsou dost drahá záležitost a o mléku ani nemluvím. Přestalo mě bolet břicho, což je určitě největší plus celého programu a zjistila jsem, že dokážu jíst maso každý den. Naučili jsme se jíst o 100% víc zeleniny a mě třeba vůbec nechyběli věci jako rýže nebo těstoviny.

Celou dobu jsme plánovali, co všechno sníme až budeme mít po a nakonec vlastně nijak nedivočíme. Celkem mi vyhovuje, že jsem se odnaučila mlsat a svačit několikrát za den. Zatím se mi potvrdilo, že mléčné výrobky vysadím úplně – takže ani jogurty ani sýry. V břiše mi dělají celkem velkou neplechu. Dál se chci držet i větších porcí zeleniny, když už jsme se na ně naučili. Zatím jsme nezatoužili po pečivu, takže až na občasný nákup chleba v Praktice se k němu nijak vydatně vracet nebudeme. Co zkrátka nedávám a čeho se nechci vzdát je pečení a dezerty, i když bych se nerada vracela ke stejné spotřebě cukru jako dřív. Dál si budu určitě vyrábět domácí majonézu z olivového oleje (mňam). No a víc budu určitě sledovat složení potravin. Občas se na tu zadní stranu podívejte, je to fakt peklo!

Sečteno podtrženo, whole30 už si asi dobrovolně nezopakuju. Shodli jsme se s K., že tak striktní jídelní omezení nejsou nic pro nás. Nicméně stálo za to, to vydržet a pár věcí změnit. Určitě to změnilo to, jak jídlo, nákupy i vaření vnímám. Program bych určitě doporučila všem, kteří se necítí dobře a rádi by nějak změnili svoje jídelní návyky. Chce to hodně pevnou vůli, ale věřte, že by vás mohli potkat horší věci než jíst třicet dní maso, zeleninu a vajíčka.

Přidal jste se někdo k nám? Chystáte se někdo na whole30? Mátě nějaké whole30 za sebou? 

Previous Post Next Post

You may also like

2 komentáře

  • Reply Kristý

    O programu jsem dříve neslyšela, ale jdu si o něm přečíst něco víc, je to dost zajímavý 🙂

    19/04/2017 at 9:56