Časosběr Výzvy

Miracle mornings, zázračná rána.

Pokud mě sledujete na facebooku, tak už víte, že jsem tuhle knížku před nějakou dobou dočetla a rozhodla jsem se zkusit 30ti denní program. O co vlastně jde. Hal Elrond vám v knize Miracle Mornings: The Not-So-Obvious Secret Guaranteed to Transform Your Life (Before 8AM) (česká verze TADY) slibuje, že vás naučí brzy ráno vstávat a využít všechen potenciál hned v první hodině vašeho dne. Říká něco v tom smyslu, že vám úplně změní život.

YOU DESERVE AN EXTRAORDINARY LIFE. IT’S TIME TO WAKE UP TO YOUR FULL POTENTIAL.

Na knížku mě přivedly holky z Číča v kleci. Podívala jsem se, o co jde a řekla si proč ne. Knížka není dlouhá, má něco okolo sto stran. Já vás tady dneska nechci přesvědčovat, abyste si jí přečetli (žádnou recenzi nečekejte). Já chci po vás něco mnohem horšího. Chci, abyste do toho šli se mnou a 30 dní se mnou brzo ráno vstávali.

JAK NA TO:

Ze všeho nejdřív vám prozradím, jak vůbec docílit toho, že ráno vstanete nebo abyste si aspoň celý ten proces trošku usnadnili. Počítám, že to totiž bude na celé téhle věci to nejhorší – zvednout se z postele (pokud s tímhle problém nemáte, závidím vám a můžete tenhle krok přeskočit). V knížce dostanete tip na pět kroků pro lepší vstávání:

  1. Pozitivně se na vstávání nalaďte už před spaním. Když už si dopředu zoufáte, jak to bude hrozný, tak je jasný, že to ráno fakt hrozný bude. Vzpomeňte si na všechny ty rána, kdy jste se na něco těšili a nemohli jste dospat (Vánoce, vysvědčení, dovolená, tábor atd.). TĚŠTE SE NA RÁNO!
  2. Nastavte si budík a dejte si ho na druhou stranu místnosti. Když totiž vstanete z postele, tak je větší šance, že už se do ní nevrátíte.
  3. Vyčistěte si zuby. Hned potom, co vstanete z postele, běžte do koupelny, umyjte si obličej a vyčistěte si zuby. Level probuzení je hned o něco výš.
  4. Vypijte sklenici vody. Připravte si jí klidně už večer, ať jí ráno jen popadnete a kopnete do sebe. To, že jste po celé noci dehydratovaní, už jste slyšeli určitě aspoň 100x a je to pravda. I tohle by vás mělo probrat o něco víc.
  5. Oblečte se a nebo skočte do sprchy. Výběr je na vás. Někdo má sprchu po ránu rád, někdo ne. Během zázračných rán vás čeká nějaký ten pohyb (ano, ano), takže si sprchu možná budete chtít nechat až na konec.

Po těchto krocích (které mají následovat takto za sebou), byste měli být připraveni začít svá zázračná rána. Jejich tajemství se skrývá v šesti činnostech, tzv. Life Savers.

SILENCE – začněte den s chvilkou ticha. Většina z nás ráno začíná celkem hekticky, takže prvním krokem ke zlepšení rán, je naučit se vnímat ticho a užívat si ho. Činnosti, které můžete dělat v tomto kroku: meditace, motlitba, reflexe, hluboké dýchání, vděčnost. Můžete si vybrat jednu, můžete je kombinovat. Někdy můžete dělat to a nebo to. Je to na vás.

AFFIRMATIONS – ujištění nebo tvrzení. Je to něco v tom smyslu, že si najdete to svoje tvrzení a to si budete v rámci této činnosti opakovat. Jak na to: zamyslete se nad tím, co opravdu chcete, pak si řekněte proč to chcete, kým chcete být a co chcete dělat. Buďte konkrétní (jak často, kolikrát). Chcete zhubnout, pak vaše tvrzení může být např. Jsem na 100% zavázán chodit 5x týdně do fitka a běhat tam na páse minimálně 20 minut. Podívejte se na nějaké citáty známých lidí, třeba vás něco osloví. Až je budete opakovat, věřte jim. Stůjte vzpřímeně a buďte sebevědomí. A po čase je měňte ať jsou aktuální.

VISUALIZATION – vizualizace. Tohle je činnost, při které si budete představovat, jak dosáhnete těch tvrzení, které jste si řekli v minulém kroku. Jak na to: pokud chcete, můžete si potichu pustit nějakou instrumentální hudbu, sedněte si s rovnými zády – na židli, na gauč, na zem. Zhluboka dýchejte. Zavřete oči, zklidněte svou mysl a začněte si představovat. Představte si to, co opravdu chcete – cokoliv, i to co vám přijde nemožné (vaše největší cíle, nehlubší touhy a ty nejbláznivější sny). Nic vás nelimituje. Představte si budoucnost a to, jak těch věcí dosahujete nebo si představte něco bližšího, třeba konec daného dne. Zkrátka si představte, jak jste dosáhli něčeho dobrého a důležitého. A pak si představte sami sebe, jak těch věcí dosahujete, jak děláte všechny ty věci, které jsou pro to důležité (cvičíte, učíte se, pracujete, píšete atd.). Všechno si přestavujte v pozitivním duchu – jde vám to, těší to vás i vaše okolí. Stačí na to pět minut.

EXERCISE – další čas věnujte cvičení, čemukoliv, co vám vyhovuje. Jóga, běh, protažení, sedy lehy, kombinace pár cviků. Je to na vás.

READING – čtení. Vezměte si nějakou knížku (nejlépe nějakou seberozvojovou či na téma, které vás zajímá) a přečtěte z ní aspoň 5 – 10 stran. Zabere vám to pár minut denně a získáte spoustu nových vědomostí. Je fajn si u toho psát také poznámky, ke kterým se pak můžete snadno vrátit.

SCRIBING – psaní. Nejběžnější činností tady bývá psaní deníku. Věnujte tomu 5 – 10 minut. Je na vás jestli budete psát rukou do sešitu nebo digitálně někam do počítače. Pište o tom, co vás napadá (ukliďte si v hlavě), zaznamenejte si pocity z daného rána, zaznamenejte si své sny, pište si meditační deník/deník z cvičení, zapište si věci, za které jste vděční, pište o tom, co jíte, o tom, co jste se naučili, pište o své rodině, cílech, plánech – je jen na vás, jak to pojmete.

V plném čase mohou všechny činnosti zabrat hodinu (5 minut ticho, 5 minut tvrzení, 5 minut vizualizace, 20 minut cvičení, 20 minut čtení a 5 minut psaní). Pokud víte, že si můžete ráno přidat jen půl hodiny, rozvrhněte si podle toho také jednotlivé časy činností. O víkendu pak můžete časy prodloužit a věnovat tomu fakt hodinu. Pořadí jednotlivých činností je na vás. Cvičení je obvykle fajn nechat až nakonec a příjemné je začínat tichem. Experimentujte a nastavte si to tak, aby vám to nejvíc vyhovovalo. Dobře si to dopředu rozplánujte, protože by to pak nemělo vypadat tak, že budete ve stresu a nebudete stíhat. Promyslete, co přesně chcete ráno dělat během jednotlivých činností a kolik času potřebujete na pět kroků při vstávání, které jsem popsala výše.

Je možné v některé dny praktikovat i rychloverzi, kdy si na každou činnost necháte minutu a všechno sfouknete za šest minut. Jak na to:

  1. minuta – po probuzení se protáhněte a usmějte. Buďte v klidu a nikam nespěchejte. První minutu věnujte tomu, že budete v klidu sedět, zhluboka a pomalu dýchat. Můžete si jen krátce v duchu říct, za co jste vděční nebo si krátce zameditovat.
  2. minuta – vyberte si jedno ze svých tvrzení a párkrát si ho nahlas zopakujte.
  3. minuta – zavřete oči a představte si jak se budete cítit, až dosáhnete svého cíle, představte si ideální průběh nadcházejícího dne. Prožívejte to tak, jako by se to opravdu dělo.
  4. minuta – zapište si, na co jste pyšní, co se vám povedlo.
  5. minuta – vemte si připravenou knihu a přečtěte z ní 1 – 2 strany.
  6. minuta – běhejte na místě, udělejte pár kliků, cokoliv co je vám přijemné a vejde se do jedné minuty.

Jídlo si nechte až nakonec. Zpočátku můžete vynechat víkendy, ale asi pak zjistíte, že o víkendu si to nakonec užíváte nejvíc. Pokud u zázračných rán zůstanete, jednou za čas jednotlivé činnosti obměňujte, ať vás to pořád baví (zmeňte cviky, vyzkoušejte různé druhy meditací…). Všechno, co k jednotlivým činnostem potřebujete mějte připravené v místnosti, kde to všechno budete praktikovat, večer dopředu.

A to je vše. Víc pro vás nemám. Teď po vás jen chci, abyste do toho šli se mnou. Nebudu vám lhát, nebude to snadný. Sama z toho mám celkem vítr, protože jsem chronický posouvač budíku. Na druhou stranu, když to může přinést něco dobrého, proč to nezkusit. V dalším článku až budu mít aspoň jedno ráno za sebou, vám napíšu, jak jsem si svoje rána sestavila já. Ráda bych začala už v pátek, ale jestli se na to tak rychle nestihnete připravit, začněte klidně až v pondělí (nebo až prostě budete moc, ale dlouho to neodkládejte).

Jak se ke mě připojit: dejte mi to vědět tady, na facebooku nebo v emailu (michelle8@seznam.cz). Přidejte odkaz na svůj blog nebo na svůj facebook, ať můžu sledovat vaše úspěchy i neúspěchy téhle výzvy. Používejte hashtag #zazracnaranasmichelle. Jestli nejste přes sociální média nebo je se mnou nechcete sdílet, pište mi svoje zážitky tady do komentářů pod ty mé zážitky, které budu postovat. Tenhle článek můžete sdílet, kde potřebujete a chcete, ať je nás, co nejvíc! Pokud vám něco není úplně jasné nebo na mě máte ještě další dotazy, neostýchejte se mi napsat – ráda všechno zodpovím.

Nenechte mě v tom samotnou ;-). 

Previous Post Next Post

You may also like

2 komentáře

  • Reply Happy

    Hmmm, zaujala mne ta zkrácená verze – tu bych dala i jako matka a hlavně lepší začínat malými kroky, než si hned vyšetřit hodinu, kterou teď ani nemáme (vědomě ne, jasně že jí máme) a to většinou vydrží člověk 1-2 dny, vynechá a je to… nebo se přemáhá týden a pak to vzdá… Ta 6 minutovka je boží inspirace… no a zítra je pondělí, to se úplně samo nabízí 😉 Díky 😉

    21/08/2016 at 9:07
    • Reply Michelle

      Díky za komentář! Jsem strašně ráda, že toho někoho taky zaujalo. Myslím, že obecně lidi s rány bojují a že stojí za to si je víc užívat :-).

      21/08/2016 at 11:47