Fitness koutek Mr. K

Fitness koutek Mr. K – 4. díl

Nazdar, nazdar, ahoj, ahoj,

než se pustím do psaní, rád bych se omluvil (a to hlavně slečně šéfové), že jsem nějakou tu dobu nepublikoval, ale bohužel toho bylo moc – moc práce, moc hor, moc Velikonoc, prostě všeho. Ale nezoufejte, moje vyplachovačka hlaviček je zpět v plné síle, né – li dokonce v lepší kondici, než tomu kdy bylo.

V minulém článku jsme se bavili o tom, jak a hlavně podle čeho si vybrat svého vysněného trenéra. Dnes se podíváme na to, jak to udělat, když s trenérem z jakéhokoliv důvodu cvičit nechcete (máte třeba agresivní pot) nebo nemůžete – prostě na to nemáte chechtáčky (dočasná věc).

Stojíte v posilce, hudba vám hraje do uší a testosteron je cítit na každém kroku. Stojíte bezvládně s ručníkem kolem krku a vůbec netušíte, kde máte začít. Z vašeho ukázkového tréninku s trenérem, kterým jste si prošli díky zakoupení členství (permice), si pamatujete sotva desetinu a máte pocit, že i kdybyste se o tu desetinu pokusili, vypadali byste, jako když do vás někdo pouští 220 V. No stress – jste majorita posilovny. Jste členem komunity, která jde do posilky s kamarádem, který se dušuje, že o tom ví stejně jako mistr světa v kulturistice nebo kopíruje ostatní, kteří by to cca mohli umět. I tahle cesta je možná, ale počítejte s tím, že časově náročnější a určitě po ní uděláte pár kotrmelců, ale to je život. Chybami se člověk učí. Zkusil jsem se nad tím zamyslet (což dělám částo a někdy i s otevřenou pusou – prvním slovem následné věty pak bývá HELE…) a dal jsem dohromady pár rad, které se vám mohou hodit.

Sežente si KVALITNÍ ZDROJ INFORMACÍ

a) Internet
– pozor!! na internetu je spousta návodů a rad, ale velmi často špatných
– čerpejte z ověřených zdrojů, kde jsou opravdový trenéři, experti nebo závodníci, např. www.ronnie.cz, www.svetkulturistiky.cz

b) Literatura – zaměřte se na kvalitní autory, kteří se nevěnují jen tomu, jak nabrat na bicáku, ale přemýšlí také o zdravotním přístupu k fitness, protože to je to, co na začátku rozhodně potřebujete.

Petr Tlapák – Tvarování těla pro muže a ženy

V téhle knize je toho spousta a pro začátek vám úplně postačí. Najdete zde základy anatomie, fyziologie, ovladání strojů, popis techniky cvičení na strojích, rejstřík cviků, popis techniky a uvolnování svalů při protahování (kdybych měl popsat všechno, co v knize je, seděl bych tady další hodinu). Když jsem začínal s fitness, považovali jsme jí za BIBLI pro trenéry, sice už se trend šoupnul zase o kus jinam, ale věřte, pro začátek ideál pro vás.

Martin Doležal, Radim JebavýPřirozený funkční trénink

Další pohled na cvičení. Tlapák Vám přiblíží, jak cvičit na strojích a s činkami a autoři téhle knížky Vám naopak ukáží, jak do fitness zapojit funkční pohyby, tedy takové, které vychází z pohybů běžného života – jde o další přístup k fitness. Najdete tu návod, jak cvičit s vlastní vahou i tzv. funkčními pomůckami.

c) Kamarád – tady opravdu, ale opravdu velký pozor s velkým P, protože tuhle situaci vídám každý den. Jeden větší, sádlem obalený kluk, naloží svému o 30 kg lehčímu kamarádovi obrovské závaží na osu a ten s ní v duchu řeckořímského zápasu bojuje a zmítá se pod ní. Ne všichni kamarádi a jejich rady jsou to pravé ořechové do fitness. Ano, vždy lepší něco než nic, ale hlavně si neubližte.

Zkuste si před vstupem do posilky něco přečíst, načerpat něco té receptury z kuchyně fitness a hlavně začínejte zlehka. Nic vás netlačí, nic vás nežene. Vy totiž začínáte.

Základní pravidla, když začínáš:

1) Nejsi vrcholový sportovec, takže jako vrcholový sportovec netrénuj.

2) Pokud jsi nikdy nesportoval/a – začni zlehka – 2x – 3x týdně a postupně přidávej.

3) Uprav stravu – neřeš diety Olgy Šípkové – jez pravidelně 5x – 6x denně.

4) Váhy vol s rozumem.

5) Snaž se dodržovat správnou techniku – dej si radši lehčí váhu a cvič správně než naopak.

6) Na trénink ani z tréninku nechoď hladový – necvič na lačno (ze začátku), po tréninku doplň sacharidy.

7) Používej na všechny stroje a podložky ručník – chceš mít na hlavě choroše? Pokud ano, radu 7 nerespektuj.

8) Ptej se, čerpej inspiraci z ověřených zdrojů a nedělej kraviny.

9) Vyhni se na začátku technicky náročným cvikům jako je mrtvý tah, dřep s činkou atd.

10) Pokud zvedáš těžší váhu – popros někoho, ať tě jistí.

11) Chce to čas a pravidelnost – dosáhnout tvojí vysněný postavy trvá měsíce.

12) Pořád se vzdělávej.

13) Pokud necítíš partii, na kterou je cvik určený – děláš něco špatně.

14) Ze začátku cvič podle toho jak dýcháš a nedýchej podle toho jak cvičíš – nebudeš to totiž stíhat.

15) Ne každý nabušenec ti správně poradí, jak cvik brilantně technicky provést.

16) U každého opakování přemýšlej, jestli dobře dýcháš, cvičíš technicky správně a cítíš, co máš cítit.

17) Nezapomínej na regeneraci po tréninku.

18) Kromě svalů pracuj taky na fyzičce – běhej, skákej, klusej, sprintuj, přeskakuj a hopsej.

19) Zaměř se na to, co jíš a kdy jíš, protože bez toho se nikdy nezlepšíš.

20) Cvičení se musí stát tvojí závislostí a zábavou – pokud to tak nemáš, jdi dělat něco jinýho.

21) Kupuj si kvalitní jídlo i když je o 10,- dražší než ten šunkáč z TESCA.

22) Doplňky stravy řeš potom – ted začni tím, že budeš pravidelně jíst.

23) Vyfoť se na začátku svý cesty, ať vidíš, kam si se dostal.

24) Nevaž se každý den – nebuď magor.

25) Po každém tréninku se protáhni, uvolníš tím svaly a předcházíš zranění.

25) A POSLEDNÍ RADA – ZKOUŠEJ, CO TI SEDÍ – to, že to funguje Arnoldovi a tvýmu nejlepšímu kámošovi Vláďovi ještě neznamená, že to bude fungovat tobě.

A je konec milé děti, kapitolka za mnou a mě nezbývá, než se rozloučit. Budu se těšit na příště, kdy si řekneme od jakých partií v posilce začít a jaké cviky případně zařadit. Na brzkou počtenou přátelé!!! K.

Previous Post Next Post

You may also like

Nechte mi tu komentář