Fitness koutek Mr. K

Fitness koutek Mr. K. – 3. díl

Nazdar, nazdar, ahoj, ahoj,

opět se Vám hlásí rádio fitness, díky kterému k Vám proudí někdy více a někdy méně hodnotné informace o životě v posilovně. V minulých dvou dílech jsme se mrkli na to, co sbalit do své batožiny, jak se chovat a co přibližně dělat během první návštěvy. A o čem si povíme dneska?

Nedávno jsem na Facebooku viděl kromě jiného skvělou fotku. Byl tam borec, který …. počkat, zkusím to najít. Heureka povedlo se:

12781996_10208927805702591_1462172208_n

Tenhle obrázek vystihuje všechno. Stroj se jmenuje zakopávání na stroji a slouží k posilování hamstringů. Pokud se ptáte, co jsou to sakra hamstringy (?), tak je tenhle článek určený přesně pro Vás. Nebojte, 90% lidí, kteří přicházejí do fitka, by se po vyzvání, do stroje nasoukali přesně tak, jako tenhle chlápek. Ono se není čemu divit. Kdyby mi někdo řekl, ať posekám pole kombajnem John Deer, byl bych taky v háji. Asi bych se zeptal nějakýho zkušenýho kombajnisty, jestli by byl tak hodnej a ukázal mi základy, jak v tý mašině jet nebo se mnou třeba kousek pole posekal.

A teď se dostáváme k dnešnímu tématu. Kombajn a pole jsou v našem případě stroje (a další vybavení) a fitko jako takové. Kombajnista je trenér/ trenérka. V dnešní době už je jedno, jestli si vezmete holku nebo kluka, protože leckdy Vám dá slečna 3x víc do těla než 49 cm v bicáku nabouchlej trenér. Nejhorší věc, kterou totiž můžete udělat je, přijít na plac a začít dělat něco, co si myslíte, že by mohlo být dobrý nebo jste třeba viděli u hezouna v teleshopingu. Ze zdravotního hlediska si spíše ublížíte a na výsledky rovnou zapomeňte. Bohužel jako všechno, tak i posilovat, cvičit Vás musí někdo naučit. Samozřejmě někdy může zaskočit i kamarád, který už sám tajně cvičí roky a za chvíli to na něm bude znát, ale dejte si pozor, aby Vám spíš neublížil. Každý slušný trenér Vám v dnešní době nabídne tzv. UKÁZKOVÝ TRÉNINK. Je to ukázková lekce (45 – 60´), během které s Vámi bude trenér pracovat. Bohužel i tady můžete narazit na trenéra exota, který Vám svým přístupem zkazí celý trénink, zvolí špatné cviky nebo je jednoduše řečeno debil, s kterým byste něchtěli trávit ani deset sekund, natož několik hodin týdně. Jak si teda vybrat toho pravého? Recept je jednoduchý. Vyzkoušejte si je. Vyberte si několik jedinců podle fotky (trenér má jako trenér vypadat) a ty pak bedlivě sledujte, jak cvičí se svými klienty, chovají se v posilce a hlavně, jak se chovají ke svým klientům.

Vybrali jste si tedy svého idola nebo dívku z Vašich snů na obrázku na zdi nebo internetu a chcete se s ním domluvit na ukázkové hodině. Jenže co se nestane? Vy se stydíte. Přece jenom jde většinou o svaly a ladnými křivkami oplývajícho jedince, kterého očima sjíždí půlka fitka. Všichni se s ním srovnávají a hodnotí jeho současnou a bývalou formu (Franto viděls toho trenéra? Bejval na tom líp, co?). Pokud máte problém sám(a) za trenérem zajít, mrkněte na webovky nebo zmíněné profily na zdi, kde by měl být kontakt. Pokud ne, neváhejte se obrátit na recepci nebo na Fitness managera (pokud ho klub má), který Vám milerád kontakt dá nebo předá Váš trenérovi. Pořád to berte tak, že ti lidé se tím živí a za klienta jako jste vy, který se přihlásí sám, budou skákat radostí do stropu. Poté co Vám zařinčí telefon s neznámým číslem a na druhé straně se ozve jeden s fešáků či roštěnek z „Vašeho“ fitka se jen domluvte na datu a čase, sbalte si Váš baťůžek, viz článek 1, přidejte špetku odvahy a jděte na věc – Váš ukázkový trénink je tady.

Nervózně přešlapujete na recepci – co se bude dít, totiž nevíte. Trenér si Vás vyzvedne se širokým úsměvem na tváři (aspoň tak to u mě v posilce vypadá), prohodí pár zdvořilostních frází a pošle Vás do šatny. Po výměně svršků se s flaškou vody v ruce vydáte vstříc svému osudu a Vašemu prvnímu tréninku v posilovně. Váš kouč by se Vás měl na začátku zběžně zeptat na Váš zdravotní stav – operace kloubů, nemoci nebo jiné komplikace, které by mohly ovlivnit Vaší výkonnost a reakci těla na zátěž. Řekněte mu všechno, je to jako u doktora. Taky nechcete, aby Vám doktor napsal prášky na které jste alergičtí. Když neřeknete trenérovi, že Vás bolí kolena a on Vás s dobrým srdcem bude učit dřepy,  je dobře možné, že večer se po…… bolestí. Takže s klidným srdcem, všechno ven. Kdyby se Vás náhodou nezeptal a Vás přeci jenom něco trápilo, řekněte mu to sami.

Průběh tréninku je už na samotném trenérovi – každý Vám ukáže něco jiného a také řekne něco jiného. Každý má totiž svojí filosofii a přístup. Je to jako, když se učíte vařit. Zdeněk Polreich Vám řekne A, Jamie Oliver B a Jirka Babica C. Záleží totiž na tom, co od tréninku očekáváte. Chcete nabrat svalovou hmotu? Chcete redukovat tuk? Chcete, aby Vás přestaly bolet primárně záda?

  1. A) Trenéra vybírejte podle OSOBNOSTI A VYSTUPOVÁNÍ – je Vám s ním při povídání dobře? Pak ano, má cenu pokračovat. Pokud ne, zanechte toho za včasu. Trenér má trapný vtipy, je slizkej, příliš se Vás zbytečně dotýká, smrdí (potem, z pusy) – cokoliv. Slušně poděkujte za trénink a řekněte mu, že si to promyslíte
  1. B) ODBORNOSTI – praxe – vzhled – nemůže to být kluk 20 kg, pokud neběhá Maraton, ani 150 kg buřt. Vezměte si toho trenéra, jako který budete chtít vypadat. Je to prostě tak. Samozřejmě je možné, že Vám matka příroda nadělila jinam a prostě takové postavy nedosáhnete, ani kdybyste se rozkrájeli, ale na to teď kašlete – začínáte.

PODLE ČEHO SI TEDY V KOSTCE VYBRAT TRENÉRA?

1) Vystupování: na tréninku s ním je zábava, je energetický, nadšený
2) Péče: maximální úroveň služeb – vstřícný, několikrát cvik ukáže, nehraje si s mobilem
3) Vizáž: hezký člověk – neznamená mladý, ale prostě sportovec od pohledu
4) Sympaťák
5) Perfektně propracovaný první dojem
6) Odbornost – bosu, trx, činky, vlastní váha, stroje – nic z toho mu není cizí
7) Pocity při tréninku: cítíte se s ním fajn? 80% úspěchu

Jak si vybrat trenéra tedy máme za sebou. ALE – a stane se to u každého druhého – já na toho trenéra prostě nemám peníze, ale i tak chci cvičit a vytesat svojí postavu. Co s tím? O tom si zase řekneme příště milý bicáci a bicačky. Poodkryjeme si zlehoučka pokličku od hrnce fitness a řekneme si, s čím nejlépe začít a čemu se rozhodně vyhnout. Na brzkou počtenou přátelé!!! K.

Previous Post Next Post

You may also like

Nechte mi tu komentář