Fitness koutek Mr. K

Fitness koutek Mr. K. – 1. díl

Nazdar, nazdar, ahoj, ahoj,

rád bych Vás přivítal a kdybych snad mohl, osobně Vám potřásl pravicí, u nového a doufejme i déle trvajícího seriálu příspěvků (pokud mi to slečna šéfová nezatrhne), který se bude týkat světa FITNESS a vše s ním spojeného. Nemusíte se bát, že sem budu dávat jenom obrázky chlapů s břišními pekáči a slečen s prdelkami jak švestičkami. Jde mi spíš o to, abych Vám vysvětlil, jak to v takovém fitku chodí, na co je dobré si dát pozor a vytvořil jsem jakýsi základní BULLETIN, jak ve fitku fungovat a nepropadnout panice při prvním vstupu. Postupem času sem samozřejmě základní návody, jak být báječný(á), krásný(á) a neodolatelný(á) občas napíšu, ale to má ještě čas.

Zprvu mi dovolte, abych se Vám představil. Mé jméno je K. Někteří z Vás už tohle písmenko a de facto mé blogové jméno viděli v předešlých článcích a příspěvcích. Ano, jsem to já. Na prknech nablízkaného průmyslu fitness pobíhám už přes půl dekády – přesně to je 7 krásných let.

Po absolvování trenérského kurzu na UK PEDF jsem začal téměř jako každý instruktor zelenáč v malém fitku na jihozápadě Prahy s názvem REEBOK FITNESS RELAX. (http://www.fitnessrelax.cz/) Kamarádky mé maminky byly z této úžasné noviny tak nadšené, že téměř každá z nich zašla na první trénink a poté s pravidelnou přesností odlézali jedna po druhé směr domov (každý trenér hold nějak začíná a určit pro každého optimální tréninkovou dávku je kumšt, který chce cvik). V RELAXU, fitku mému srdci stále blízkému, jsem makal něco málo přes dva roky a i teď se do něj občas zajdu podívat.

Velký průlom nastal, když jsem prošel přes „konkurz“ na trenéra v JATOMI FITNESS (dříve Pure Health and fitness), kde jsem se spolu s dalšími osmi šťastlivci, začal věnovat trénování a práci s klienty naplno. Pod vedením Fitness managera Romana Lejčka (mimochodem super trenérem a člověkem) jsem vstřebával tréninkové a hlavně pak teoretické dávky a učil se znát, jak to v těch našich tělíčkách funguje a jak je postupně vylepšovat. A jak je to teď?

V současné chvíli sedím v kanceláři za stolem v tréninkovém oblečení, píšu svůj první příspěvek na blog a mí pečlivě vybraní trenéři chodí  za mnou na rady a porady. Kariérní růst je nutný a všichni musíme chytat šance za pačesy. Rok zpátky jsem zvládnul tendr na Fitness managera a mám pod sebou 30- ti členný tým trenérů a instruktorů, táhnoucích za jeden provaz směrem k lepším zítřkům. Nějaké ty zkušenosti už mám a tak jsem si řekl, proč se o to s Vámi nepodělit?? Texty budou zprvu určeny pro začátečníky. Postupem času ale budeme přidávat a pouštět do složitostí. Ale dost už o mě. Pojďme k tomu, proč tohle všechno píšu – jak teda vlastně začít?

KAPITOLA č. 1 – Co si vzít do fitka?

Je pondělí, venku je ošklivě, prší, sněží a mlží a vy sedíte doma. Facebook, instagram a twitter jste projeli už dvakrát odshora dolů a nevíte do čeho píchnout. Při namátkové kontrole ledničky narazíte na na magnetu připevněný reklamní leták z od Vás nedaleko ležícího fitka. Hlavou Vám blikne nápad: „Co se tam jít zkusit podívat“? Po dlouhém promýšlení, lustraci webu fitka a představování si všech možných hrůzostrašných okamžiků, kterými budete muset projít (Jak se asi zapíná tenhle běžecký pás? Na tom stroji se sedí, stojí nebo leží? Doufám, že tam nepotkám souseda.) se nakonec rozhodnete, že to dáte. A je to tu!! Zásadní otázka: CO SI  VLASTNĚ MÁM VZÍT SEBOU DO FITKA ??
Do následujíích bodů jsem Vám napsal věci, které byste rozhodně neměli zapomenout:

1) 2x ručník
jeden na cvičení pod sebe; druhý do sprchy

2) Pevná obuv
sportovní boty s tkaničkou (nejlépe boty na běh), které Vám sedí na noze
– zapomeňte na žabky, pantofle, sandály nebo snad jít bez bot
– bota je Váš spojenec do těžkých chvil:

  1. a) fixuje kotník
  2. b) chrání nohu před úrazem: pád kotouče na palec není zrovna příjemná věc
  3. c) přijít domů s menší plísňovou infekcí na prstíku není poslední dobou trendy

3) Oblečení:
– na dnešním trhu jsou miliardy triček, kraťasů, tílek a tepláků
– jakou značku a barvu zvolíte je čistě na Vás
– vezměte si oblečení, v kterém se budete cítit pohodlně a hlavně se v něm budete moct hýbat, tzn. neomezí vám délku pohybu
– trend doženete jindy – teď jdete poprvé do fitka
– pokud si budete oblečení kupovat, udělejte si v něm pár dřepů x zakružte si rukama – nic neleze a neomezuje (a nosí to Natalie Portman a Lebron James) – šup s tím ke kase

4) Dvoje ponožky a spodní prádlo:
– přece nepůjdete domů v těch propocených

5) Bágl a igelitka:
– vše si dejte do báglíku (tašky)
– igelitka na spocené věci a ručník

6) Láhev s vodou
– vezměte si raději víc (1,5 l), popřípadě si můžete koupit na recepci klubu
– ze začátku nemusíte řešit ionťáky atd. – voda postačí

7) Pantofle do sprchy 

8) Malá hotovost
vstup, pití, ovoce nebo doplňky stravy po tréninku – za všechno nějakou desetikačku utratíte

A JSTE READY!!! Vyražte z domu, otevřte vstupní dveře do fitka a hrdě si to nakráčejte k recepci – TAK MĚ TADY MÁTE!!!
Personál by měl být tak proškolený a ochotný, že by Vám měl všechno s úsměvem vysvětlit. Pokud tomu tak nebude, s klidem se otočte a jděte o 200 m dál, kde je další fitko.

A JE TO, JSTE VE FITKU!! GRATULUJU!! 😉

Na to, jak postupovat při příchodu na recepci a prvním vstupu do prostor fitka se můžete těšit zase příště.

Na brzkou počtenou přátelé !!!

Previous Post Next Post

You may also like

Nechte mi tu komentář